oyun atölyesi 6 Ekim 2016’da Prömiyer yapacakları ‘Kundakçı’ adlı oyunun provalarına başladı.
oyun atölyesi 25 Ağustos’ta başladığı Kundakçı’yı Grıgory Gorin yazdı. Haluk Bilginer’in çevirisini yaptığı oyunu Muharrem Özcan yönetiyor. Oyunun sahne tasarımını Özlem Karabay, müziklerini Çağrı Beklen ve ışık tasarımını Ayşe Sedef Ayter üstlendi..
Kalabalık bir oyuncu kadrosuna sahip Oyunda; Tuna Kırlı, Devrim Önder Akın, Deniz Oral, Tuğma Çom Makar, Evren Erler, Gözde Kırgız, Timuçin Eraslan Başgül, Kerem Arslanoğlu, Mithat Ozan Küren, Serkan Ilgaz rol alıyorlar.
M.Ö. 356… Pazarcı Herostratos dünya harikası Artemis Tapınağı’nı yakar.
Peki neden? Oyun mu? Kumpas mı? Komplo mu? Şöhret aşkı mı?
Peki kutsal Artemis Tapınağı’nın kundaklanması,
efendiler ve ezilenler dünyasında nasıl bir yangına neden oldu?
Kundakçı Herostratos bir terörist mi yoksa kahraman mı?
Kundakçı |
||
Oyun gün ve saatleri | ||
26 Kasım 2019 | Salı | 20:30 (yer kalmamıştır) |
27 Kasım 2019 | Çarşamba | 20:30 |
28 Kasım 2019 | Perşembe | 20:30 |
Oyun Detayı |
OYUNUN PROVA NOTLARI:
İlk günden heyecanlı bir buluşma sağlandı.Oyun okuması ve tanışma kaynaşma sağlandı. Oyunda isimlerin telefuzllarından ziyade içerik üzerinde duruldu.
ekip Herostratos, Tissafernes, Krissipos gibi isimleri söylemeye nasıl olsa süreçte alışırız diyerek sonraya bıraktı.
*Beden egzersizleri yapıldı. Olayların geçtiği tarih hakkında bilgi toplandı.
Oyuncular bedenleri ile karekter keşfi üzerinde durdular.
Herkes aradığını bulmaya çalışıyordu bu dönemde. Aradığını hemen bulmak isteyenler, bulduğunu sanıp yanıldığını anlayanlar, “Ben ne bulacağım onu, o beni bulsun.” diyenler. Ortalık fena karışıktı yani. Bu prova gününün de sonuna gelindi.
Oyunun yönetmeni Muharrem Özcan provalar esnasında oyuncuları bir hayli yordu. Özellikle sahne duruşlarında ritim ve denge sağlanmasına özen gösterdi. Oyuncuların hiçbir yere tutunmadan oyunculuklarını gösterebilmesi için zorlandıkları görüldü.
Kadro ilk hafta süresince oldukça yoğun çalıştı.Ne de olsa süre kısıtlıydı. Bir ay gibi bir sürede oyunun hazır olması gerekiyor. Bir yandan oyunculuk çalışması yaparken bir yandan da tarihçilerden oyun hakkında bilgiler edinildi.
Erita’nın halk, soylu ve yargının gözünde temsil ettiği değerler ve Artemis’in yakılmasının statüsüne etkileri üzerine konuşmalar yapıldı. Erita’nın şiddetinin ve öfkesinin sahneye taşması üzerinde çok duruldu.9 gün boyunca aralıksız bir çalışma yürüttü.
www.dirensanat.com