Kadıköy Emek Tiyatrosu Şubat 2019 Programında; “Cadı Avı”, “Eylül”, “ Beş Sevim Apartmanı”,” Ağzı Çiçekli Adam”,” Gardiyan”,”Trom”ve “Akıl Defteri” izleyicileriyle buluşmaya hazırlanıyor.

 

Cadı Avı

Oyun günü ve saatı

Bilet Fiyatı 55,00 TL/ Tam 35,00 TL / Öğrenci

9 Şubat 2019 Cumartesi 20:30
16 Şubat 2019 Cumartesi 20:30
18 Şubat2019 Pazartesi 20:30
24 Şubat 2019 Pazar 19:00

 

Eylül Sıfır Pozitif – (Konuk Ekip)

Oyun günü ve saatleri

Bilet Fiyatı 50,00 TL/ Tam 30,00 TL / Öğrenci

04 Ocak 2019 Cuma 20:30

 

Furuğ Ferruhzâd (Oyun Sandalı)

Oyun günü ve saatleri

Bilet Fiyatı 50,00 TL/ Tam 35,00 TL / Öğrenci

4 Şubat 2019 Pazartesi 20:30

 

Beş Sevim Apartmanı (Tiyatro Alesta)

Oyun gün ve saatleri

Bilet Fiyatı 50,00 TL/ Tam 35,00 TL / Öğrenci

4 Şubat 2019 Pazartesi 20:30

 

Ağzı Çiçekli Adam Deney Atölyesi (Konuk Ekip)

Oyun günü ve saatleri

Bilet Fiyatı 40,00 TL/ Tam 30,00 TL / Öğrenci

14 Ocak 2019 Pazartesi 20:30

 

 

 

Gardiyan Dördüncü Anomaly (Konuk Ekip)

Oyun günü ve saatleri

Bilet Fiyatı 55,00 TL/ Tam 35,00 TL / Öğrenci

8 Şubat 2019 Cuma 20:30

 

 

Trom Seyyar Sahne (Konuk Ekip)

Oyun günü ve saatleri

Bilet Fiyatı 45,00 TL/ Tam 35,00 TL / Öğrenci

15 Şubat 2019 Cuma 20:30

 

 

Akıl Defteri Atölye Sanat (Konuk Ekip)

Oyun gün ve saatleri

Bilet Fiyatı 50,00 TL/ Tam 35,00 TL / Öğrenci

10 Şubat 2019 Pazar 19:00
17 Şubat 2019 Pazar 19:00

 

FURUĞ FERRUHZÂD

Furuğ’a
sesim şiirle çoğaldı
sesim şiirle çoğaldı
sesim şiirle yankılandı duvarların ardında
kara devlerin duvarları
kara devlerin duvarları
kafalarında, ki ne acıdır
etraflarını çepeçevre saran duvarlar
kara devler ülkesinde bir sestim sadece
kendi sesimin acısına sığındım
saklamadım sesimin acıklı yankısını
bahçemizin avlusuna
ölü balıklarımızın havuzuna
yengi kabul görmüştü, ne acıdır
ne acıdır, kara devlerin karabasanlarında yaşamak
bense düşler gördüm
yeşil bahçemizin avlusuna sığmayan
sığınmak, ne acıdır
ne acıdır, duvar diplerinin sığıntı gölgesi olmak
ne acıdır, kara devlerin sesinin ardına sığınmak
ben sesimi şiirledim
ben sesimi şiirledim
kara devlerin duvarları ardına seslendim
ki o duvarlar yüksektir
kara devleri saklayacak kadar yüksektir
ne acıdır, duvarların ardına saklanmak
ne acıdır, duvar dibinde yosunlu bir taş olmak
ben sesimi şiirledim
ve yankılandı duvarların ardında
                                         Harun Güzeloğlu 

Furuğ Ferruhzâd… 1935’te İran’da doğan, inançların, geleneklerin, sistemin kadınları içine aldığı cendereye isyanla geçen, topu topu 32 yıllık yaşamında Fars şiirine vurduğu damganın yanı sıra sanatın neredeyse her dalında iz bırakan eşsiz bir kadın… Furuğ Ferruhzâd için ürünleri ve yaşamı en güçlü paralellik kuran şairlerden biri diyebiliriz. Oyunda da bu dizge izlenerek hayatındaki önemli kesitlerin ve bu kesitlerdeki şiirlerinin toplamı işlenmektedir. 

Künye

Oyunlaştıran ve Yöneten – Harun Güzeloğlu
Oynayan – Derya Günaydın
Çeviren – Haşim Hüsrevşahi
Işık Tasarım – Alev Topal
Işık- Tugay Boz
Müzik – Karahan Kadırman
Grafik – Cem Yarkın
Hareket Düzeni – Derya Günaydın
Reji Asistanları – Beril Usluduran, Seray Yıldız, Mete Eryılmaz
Afiş Tasarım – Daniel Cem Çelikbaş
Sahne Tasarım – Harun Güzeloğlu
Fotoğraflar – Nazım Serhat Fırat, Volkan Erkan
Genel Koordinatör – İzlem Oktay 

CADI AVI
  

Barıştan, umuttan, hatta aşktan yana git gide kuraklaşmış coğrafyamızda binlerce yıl yaşamı korumuş, İnanna’ya, sonra Hekate’ye, en son Venüs’e… nihayet Ortaçağ yobazlığının elinde cadıya dönüşmüş Ana Tanrıçalar; Shakespeare’in şiirinden, bazen hınzır, bazen keskin bir bakışla, bize şarkılar söyleyecek; Savaş Tanrısı Mars’ın gölgesinde, kadınlığın ve erkekliğin, aşkın ve savaşın, Venüs ile Adonis’in o meşhur hikayesini anlatacaklar.

Bizim kadınlığımız kadimdir, mücadelemiz, aşkımız, gücümüz kadimdir….
Eh ne de olsa Ana Tanrıçayız biz…
Ve sahnedeyiz!

Künye
 
Shakespeare’in Venus ile Adonis şiirinden;
UYARLAYAN, YÖNETEN, BESTELEYEN: Engin ALKAN
ÇEVİREN: Talât Sait HALMAN
66.SONE ÇEVİREN: Can YÜCEL
KOREOGRAFİ: Senem OLUZ
DEKOR TASARIM: Serkan KAVURT
KOSTÜM TASARIM: Candan Seda BALABAN, Selin ÖLÇEN
IŞIK TASARIM: Cem YILMAZER
DRAMATURG: Sinem ÖZLEK
ORKESTRA DÜZENLEME: Altuğ KUTLUĞ

ORKESTRA
ŞEF/KLARNET: Merve SARIKAŞ, PİYANO: Sinem ZAİM,
KEMAN:Seden CANALP, BAS: Barış Zorbey TAN,
AKORDEON: Ebrar ŞAHANLAR, PERKÜSYON: Necip Fazıl GÜNEŞ

AFİŞ TASARIM: Şeyda ÖZDEĞER
GRAFİK TASARIM: Mehmet Şerif TOZLU
YÖNETMEN YARDIMCISI: A.Oya KAPTANOĞLU, Güliz OKTAR
YAPIM KOORDİNATÖRLERİ: Basil ABDUNNUR, Gamze
BAYRAKTAROĞLU
OYUN ASİSTANLARI: Can Bartu ARSLAN, Deniz KARABAŞ,
Doğukan GÜL, Ege ERKAL, Turanalp ŞANLI

OYNAYANLAR
Ayşegül SÜNETÇİOĞLU, Emre YETİM, Mert ARAT, Pınar YILDIRIM, Sitare AKBAŞ 

BU21

Stuart Slade’in zekice yazmış olduğu oyunu “BU21” altı genç insanın bir terör saldırısından sonra nasıl etkilendiğini araştırıyor.
New York’tan kalkan bir yolcu uçağı yerden atılan bir füze tarafından düşürülüyor, yüzlerce insanın ölmesine sebep oluyor ve İngiltere’deki Fulham bölgesini yerle bir ediyor. Kazadan farklı şekillerde etkilenen altı insan, birbirinin içine geçen monologlarla sıcağı sıcağına yaşadıkları dehşet anını ve travma sonrası yaşanan stresin her biri üzerinde uzun vadede nasıl etki ettiğini anlatıyor.
“Sonuç olarak özünde bu, korkunç insan ızdırapları tarafından eğlendirilmek için para ödediğiniz ticari bir değiş tokuş –ve bu- düşünürseniz, biraz garip.”

Yazan:  Stuart Slade
Çeviren:  Aytuğ Erdil
Yöneten:  Alev Sezer
Yardımcı Yönetmen: Aytuğ Erdil
Oyuncular: Alev Sezer, Batuhan Gelener, Deniz Altan, Emre Çoldur, Refiye Genç, Sena Başdoğan
Dekor Tasarımı: Biğkem Karavus, Emre Karaoğlu
Işık Tasarımı: Batuhan Sezer
Ses Miksaj: Koray Halat
Afiş Tasarımı: Biğkem Karavus, Emre Karaoğlu
Oyun Fragmanı: Can Toygar
Görsel İletişim Tasarım: Can Toygar
Işık Kumanda:  Batuhan Sezer, Alican Eryener
Reji Asistanları: Mücahit Ali Pala, Alican Eryener

3 Şubat 2019 Pazar 19:00
25 Şubat 2019 Pazartesi 20:30

BEŞ SEVİM APARTMANI 

Rüyada tiyatro görmek iyi bir oyun izleyeceğinize işarettir. Rüyada tiyatro görülse de görülmese de Beş Sevim Apartmanı’nı izlemek iyiye işarettir. Onu izleyenin gönül gözü açılır. Dünya gözüyle Huri’siyle, Nuri’siyle tanışır.

‘Benim uzmanlık alanlarım olan nöroloji ve psikiyatri, … hikayelerini ‘idrak yanılması’ olarak yorumluyor. Dr.S.’
Künye
Yazar: Mine Söğüt
Uyarlayan ve Yöneten: Orçun Ucal
Dramaturg: Nevra Ayşem Savaşçı
Koreograf: Seçil Demircan
Dekor Tasarım: Oğuz Gülen
Işık Tasarım: Mehmet Şerif Tozlu
Müzik: Özge Eyüpoğlu – Oğuz Gülen
Işık ve Ses Teknik: Osman Onur Can
Afiş Tasarım: Enver Bike
Kostüm Tasarım: Fatma Çıtakoğlu Nixon
Oyuncular: Elif Sözer, Leman Aydın, Nevra Ayşem Savaşçı, Mehmet Şerif Tozlu, Oğuz Gülen, Orçun Ucal

TROM
  

“Sahnede ve hayatta kendi olma”yı kendine mesele edinen bir oyuncu Roland Topor’un ”Masanın Altında” adlı oyun metnini tek başına anlatmaya karar verir. Zira oyuncu, ”Masanın Altında” oyununun baş karakteri köyden bilmediği bir ülkenin büyük bir şehrine göç eden Dragomir’i kendine benzetmektedir. Oyuncu teatral hünerlerini kullanarak kendi hayalindeki ”Masanın Altında” oyununu seyircilere anlatmaya çabalarken, oyunla ve hayatla kurduğu takıntılı ilişkiyi de açık eder.
Künye 

Oyun, tek perde, 90 dakika
Yazan*-Oynayan: Hakan Emre Ünal
Yöneten-Metni Düzenleyen: Senem Donatan
Proje Asistanı: Serhat Gücüm
Afiş Tasarım: Eren Öztürk

*Roland TOPOR’un ‘Masanın Altında’ adlı metninden hareketle yazılmıştır. 

SOKRATES’İN SON GECESİ

”İnsan yalnızca kendine mahkumdur ve kendi izin verdiği kadar gardiyan”

Sokrates baldıran zehri ile ölmek için horozların 3. ötüşünü beklemek zorundadır ve bu süreyi , ondan son sözlerini öğrenmek isteyen gardiyanıyla sohbet ederek geçirir. Ancak bu sohbette bir terslik vardır. ”Kendini bilmek” üzerine gerçekleştirilen bu sohbette ikisi de kendi kimliğini kaybedecektir.

SOKRATES – Benim hiçbir sözcüğümü yazmamam aptallığımdan değil, kitaplar yakılabilir…
Ama benim kafalarının içine girdiğim insanların hepsini yakabilir misin ?

YAZAR: STEFAN TSANEV
ÇEVİRMEN: İSMAİL B. AĞLAGÜL
YÖNETMEN: BURAKHAN KEYİF
YÖNETMEN YARDIMCISI: CEMAL ÇELİK
IŞIK & SAHNE TASARIM: YASİN GÜLTEPE
KOSTÜM TASARIM: HAZAL AMAÇ
AFİŞ TASARIM SONGÜL KARCI

OYUNCULAR
UMUR BERK SEVEN
BAHAR AHCIOĞLU
YUNUS İMĞA

 1 Şubat 2019 Cuma 20:30
23 Şubat 2019 Cumartesi 20:30

GARDİYAN
  

Dördüncü Anomaly ekibinin sahneye uyarladığı Gardiyan adlı oyun 8 Aralık’ta prömiyerini
yapıyor.

Turan Oflazoğlu tarafından yazılan ve Hatice Çiftçi tarafından yönetilen oyunun oyuncuları ise
Ahmet Sarsılmaz, Şerif Bozkurt, Büşra Münevver Öztepe, Elif Çelikcan ve Deniz Sal.

Oyunda, “Özgürlüğü arayan insan bu özgürlük arayışında dünyayı devasa bir zindana
çevirmeyi nasıl başardı?” Sorusuna; mahkumların düşlerini bile programlayacak kadar
ustalaşmış, kendisini mahkumlarına yargılatacak kadar gelişmiş bir Gardiyan ve dört mahkûm
üzerinden cevap aranıyor.

Künye

Yazar : Turan Oflazoğlu
Yönetmen : Hatice Çiftçi
Yardımcı Yönetmen : Zeki Okşul
Dekor Tasarım : Onur Özcan
Kostüm Tasarım : Hülya Birgi
Işık Tasarım : Alev Topal
Müzik Tasarım : Başar Ünder
Koreografi, Hareket düzeni : Nebi Birgi
Ses Tasarım : Doğukan Özpınar
Fotoğraf : Murat Dürüm
Reji Asistanı : Avşar Aksoy, Harun Yılmaz
Afiş Tasarım : Burak Yener
Oyuncular: Ahmet Sarsılmaz, Şerif Bozkurt, Büşra Münevver Öztepe, Elif Çelikcan, Deniz Sal

Genel Koordinatör: Zeki Okşul
Koordinasyon Asistanı: Mehmet Küçük 

 BİR MEŞRUTİYET FACİASI YAHUT GÜNDÜZLERİMİZ
“Ben kimim?” sorusunu en az bir kere gerçekten yanıtlayabilmek umuduyla sorarız. Bir süre sonra fark ederiz ki bu soru yanıtsızdır çünkü sonsuz yanıtı olabilir. Sorunun yanıtsız olması nafile olduğu anlamına gelmez. Bu soru hem neredeyse bütün felsefi ve teolojik soruların kaynağıdır hem de bizi aynı soruyu soran diğerlerinden ayırmaya yarar.

Peki, ya bir an yanı başımızda “ben senim” ya da “sen bensin” diyen birilerini fark etsek ve bu ‘rüya-kabus’tan uyanmayı bir türlü başaramasak bu sorunun bizi götüreceği yerler nereler olur?

Yazar: Volkan Çıkıntoğlu

Yönetmen: Celal Mordeniz

Oyuncular: Doğu Can, Hakan Emre Ünal, Volkan Çıkıntoğlu

Proje asistanı: Esra Yıldırım, Yasemin Kır

Dekor/afiş tasarım: Nursev Demirbaş

Işık Tasarım: Utku Kara

11 Şubat 2019 Pazartesi 20:30

EYLÜL 

‘Hepiniz bu hikayeyi biliyorsunuz ama görmezden geliyorsunuz.’

Eylül, 28 yaşında trans bir kadındır. Tek odalı evinde maniler söyleyerek başından geçenleri
anlatmaya başlar. Nasıl orospu olduğunu? Çarka çıktığı zamanları… Askerlik muayenesini… Aşık
olduğu adamı.. Ailesini… Arada bir sorar: Kaç Olduk?

Bunca şeyi kime neden anlatır, bilinmez. Başından geçen gullüm tadındaki olaylar git gide bir sarmala
dönüşür ve gerçekler ortaya çıkar.

Hala Eylül müdür? Yoksa başka biri mi olmuştur artık, bilinmez.

Bu hikayenin sonunda Eylül şöyle der; ‘Şu koca dünyaya bir tek senin evladını sığdıramadılar anne!’

Künye

Yazan-Yöneten-Oynayan: Uğur Kanbay
Süresi: 100 dk- 2 perde
Yardımcı Yönetmenler: Ali Bal-Yunus Eski
Sahne Tasarımı: Tan Ergin
Müzik: Bahadır Gülşen
Hareket Düzeni: Deniz Akarslan
Işık Tasarımı: Yasin Gültepe
Kostüm:- Duygu Kutluca
Asistanlar: Gökhan Efe Şenyapar
Emrecan Karakurum
Cemrehan Ünal 

AĞZI ÇİÇEKLİ ADAM
  

Deney Atölyesi; M.Materlinck J.Fosse A.Çehov A.Strindberg, O.Wilde, V. Mayakovsky C.Delbo, W.B.Yeats A.Camus J.Sartre gibi birçok farklı yazarın eserlerinden hareketle oluşturulan farklı metin ve reji çalışmaları ile 2012 yılından beri seyirci ile buluşmaktadır. Atölyeleri çalışmaları ve tiyatro oyunları ile uzun süredir Gelibolu’da hayat bulan Gelibolu Değişim Derneği ve Deney Atölyesi İtalyan yazar Luigi Pirandello’ dan bir gitme ve bekleme hikayesi’nde bir araya geliyor.

2018-2019 sezonuna Deney Atölyesi ve Gelibolu Değişim Derneği ortak yapımı ile sahnelenecek olan Ağzı Çiçekli Adam ile merhaba diyoruz.

Ağzı Çiçekli Adam; görsel bir dille taçlandırılarak seyirciye, vazgeçmenin ve değişmenin hikâyesini anlatıyor. Oyun; doğanın ve yaşamın içinde, ıssızlığın, kalabalığın, izlemenin, düşünmenin sınırlarında geziniyor. Ağzı Çiçekli Adam ve Sessiz Müşteri’nin yollarının bir istasyonda kesişmesi ile sıradan bir gece her ikisinin de hayatını etkileyecek bir
deneyime dönüşüyor.

Ölüm başlı başına bir yolculuk mudur ve beklemek ise sonunu bilmediğin bir macera?
 

“Yaşama böyle düş kurarak bağlanmak. Demir parmaklıklara sarılan bir sarmaşık gibi.”
“Düş kurmaktan büyük bir keyif alıyor olmalısınız.” 

Künye
Yazan: L. Pirandello
Yazar/Dramaturg: Sanem Soğukpınar
Çeviren: Hilal Yılmaz
Yöneten: Serkan Karabayır
Oyuncular: Yusuf Gündüz,  Muzaffer Tutum,  Aleyna Z. Erdoğan
Müzik: Keskin Band
Işık Tasarım: Mehmet Ergün 

AKIL DEFTERİ 

Bir kadın , bir adamın hayatını “en fazla” ne kadar değiştirebilir?
Tüm hayatı kusursuz bir düzende ilerleyen bir adamın hayatına , yarı aralık bir kapıdan bir kadın giriverir, ve kedi gibi eve yerleşir… Tüm düzeni bozar ve bozulan bu düzen bir çok kargaşaya, psikolojik sorgulamaya, şizofrenik durumlara ve kadın-erkek arasındaki o büyülü komikliğe yol açar… Bu kadın kimdir? Ne istemektedir? Bizden olmayan mıdır?
Peki adam ?
Tamamen bizim tarafımız mıdır? Bir erkeğin en büyük gurur kaynağı nedir? Bir kadın kimliği olmadan da tüm bu düzeni altüst edebilir mi?
Akıl Defteri, kadın-erkek ilişkisine, aşka, düzene, insana dair bir çok konuyu, aynayı sahneden seyirciye çevirerek anlatıyor.

Künye

Yazan: Jean-Claude Carrière
Çeviren: Esen Özman
Yöneten: Sinem Cengiz
Dekor Tasarım: Selda Vurdu
Kostüm Tasarım: Atölye Sanat
Afiş Tasarım: Hazer Kural
Fotoğraf: Berkan Şengün
Oynayanlar: Sinem Cengiz, Hakan Güven 

MÜMKÜN A’DEM

Var mıydık? Belki… biraz (Edip Cansever)

Varlık ile Yokluk arasında bir hikaye…
Mümkün A’dem’in tek derdi; hayat hikayelerini biri ya da birilerine anlatarak “var olabilmektir”. Varoluşunu bu temel üstünde yaratmaya çalışan karakter, bütün bu “anlatma çabasının” aslında onun en güzel hikayesi/varoluşu olduğunun farkında değildir. Bununla birlikte Mümkün A’dem’in bunu fark edebilmesi için son sözü seyirciye bırakması gerekiyor… Çünkü gerçekte bu varoluş oyundaki tiyatrocu oyun kişisi açısından seyircinin varlığı ile doğru orantılıdır.

Oyun içinde oyun kurgusuyla yazılan Mümkün A’dem tek bir oyuncu tarafından “performe” edilmektedir. Bununla birlikte zaman zaman “seyirciyi provoke etme” durumu ise metnin bir diğer kurgusal özelliği olarak karşımıza çıkmaktadır.

Orkestra Tiyatro’nun ilk çalışması olan bu oyun içeriği bağlamında da bir nevi seyircinin bizi (Orkestra Tiyatro) kabul edip etmeyeceği ile doğru orantıda dahası tiyatro olarak varoluşumuzu sürdürebilmemizin sağlamasını yaratacak biçimde yazılmıştır.

Yazan: Gürkan Korkmaz
Yöneten – Oynayan: Mertcan Kayretli
Işık Tasarım: Utku Arslan
Afiş – Tasarım: Selin Sevim
Sahne Tasarım: Ercan Şekerci, Mertcan Kayretli
İletişim Koordinatörü: Beril Yavuz

2 Şubat 2019 Cumartesi 20:30

ADRES: Uzunçayır Caddesi Doğançay İş Hanı No:29/1 Hasanpaşa Kadıköy / İstanbul

TELEFON: 0216 545 73 76 -0542 213 60 50

Bir Cevap Yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.